לא מה שחשבתם: איך עושים חתונה בתקציב נמוך?

תאריך

חתונת החלומות שלכם לא חייבת לבוא עם תג מחיר לא שפוי. עם קורטוב של יצירתיות ותושייה, אתם יכולים ליצור חגיגת חתונה קסומה ובלתי נשכחת בלי לקרוע את הכיס. כחברה להשכרת ציוד לאירועים המוקדשת להפיכת היום המיוחד שלכם למלוטש ונוצץ, אנחנו כאן כדי ללוות אתכם בתהליך תכנון חתונה עתירת קסם וסטייל, גם בתקציב מוגבל:

לפני הכל: מה התקציב שלכם?

לפני שבכלל מתיישבים, צריך קודם כל לבנות תכנית פיננסית ברורה. כלומר: קבעו כמה אתם יכולים להוציא על החתונה, והתחילו לאחר מכן בהקצאת סכומים לקטגוריות השונות (אולם, קייטרינג, בגדים, תזמורת, צלם, קישוטים וכדומה). לאחר שתקבעו את התקציב שלכם, תתחילו לתעדף ולבחון יחד מה הכי חשוב לכם.

זה לא משנה אם מה שחשוב לכם ביותר זה איכות המזון או שהצלם יהיה ג'ינג'י, אבל התכנון הזה יסייע להקצות את המשאבים שלכם למקומות הנכונים ולהפיק את המירב מהתקציב בלי לחרוג ממנו. מלבד זאת, בעת קביעת התקציב כדאי לשריין כ-10% מהסכום לבלת"מים, כדי שלא תישארו בסוף עם הלשון בחוץ בגלל אירוע לא צפוי.

חתונה בטבע: הבחירה המתבקשת

תקפצו רגע למאמרים שכתבנו על "איך בוחרים לוקיישן לחתונה בטבע?" ו"מה עושים אם לא מוצאים אולם אירועים פנוי?". אחרי שקראתם אותם, בטח גם אתם מבינים שהטבע מציע רקע ציורי הדורש קישוטים מינימליים. שקלו לערוך את החתונה ביער מסתורי, בגן פורח, בחוף הים או אפילו בחצר האחורית של חבר.

חתונות בחוץ מספקות אווירה שובת לב שמשפרת באופן טבעי את החגיגה שלכם ללא צורך בקישוטים מפוצצים. יתר על כן, למקומות ציבוריים בדרך כלל יש דמי שכירות נמוכים יותר, מה שמאפשר לכם להקצות חלק גדול יותר מהתקציב לדברים חיוניים אחרים.

תזמון זה עניין של טיימינג

בחירת השעה והעונה הנכונים לחתונה שלכם יכולה להשפיע באופן משמעותי על התקציב. בחרו למשל בחתונה בשעות היום (אולי אפילו חתונה ביום שישי), שכן חתונות אלו מגיעות לרוב עם עלויות אולם וקייטרינג נמוכות יותר בהשוואה לאירועי ערב. בנוסף, בחירת תאריך לאחר שיא עונת החתונות יכולה להוביל לחיסכון משמעותי בתשלום השכירות למקום, לציוד, לצלמים, לתזמורות ואפילו לקייטרינג.

אל תשקיעו בעיצוב ראוותני

אלגנטיות טמונה לרוב בפשטות. ייעלו את עיצוב החתונה על ידי התמקדות בנושא הדורש פחות אלמנטים. שלבו קישוטי 'עשה זאת בעצמך' ופריטים לשימוש חוזר שכבר יש לכם כדי להשרות מגע אישי. אפילו דברים זולים יחסית, כמו נרות, פרחים וירק במיקומים אסטרטגיים יכולים ליצור אווירה קסומה מבלי להכביד על עוגת התקציב.

אל תנסו להוציא את העיניים

אין צורך לקנות חליפת שלושה חלקים ב-7,000 ש"ח, גם חליפה זולה יותר ופחות ממותגת תשאיר את אותו רושם בדיוק. ומה עם למצוא שמלת כלה מחנות להשכרת שמלות במקום להשקיע עשרות אלפי שקלים בתפירה מיוחדת? נסו לחפש ותופתעו מהסטייל ומהאיכות שיש במקומות פחות "נחשבים".

השכירו את הציוד המתאים

חברות להשכרת ציוד לאירועים מציעות שפע של אפשרויות לשפר את החתונה שלכם מבלי לפגוע בתקציב. חברות אלו דואגות לכסאות נוחים, שולחנות מתאימים, מזנוני אוכל (במידת הצורך), ואפילו לאוהלים וציוד נלווה דרוש. שכירת חברות אלו חוסכת לכם כאב ראש ומונעת את הצורך ברכישת פריטים יקרים שלא תשתמשו בהם שוב.

לא חייבים להזמין את כל העולם

רשימת אורחים אינטימית לא רק מסייעת בניהול התקציב אלא גם יוצרת אווירה נעימה ומבטיחה שתקיפו את עצמכם באלה שבאמת חשוב לכם שיחגגו איתכם. עוד באותו נושא תוכלו לקרוא במאמרים "מה עדיף, חתונה גדולה או קטנה?" ו"איך מכינים רשימת מוזמנים לחתונה".

לסיכום: איך עושים חתונה בתקציב נמוך?

אפשר בקלות ליצור חתונה עוצרת נשימה בתקציב מוגבל. על ידי מתן עדיפות לאלמנטים בעלי המשמעות הגדולה ביותר עבורכם, אימוץ היופי של הטבע, פישוט העיצוב ושכירת הציוד המתאים, תוכלו לעצב חתונה שמשקפת את הסגנון הייחודי שלכם ואת סיפור האהבה המיוחד לכם. זכרו, חתונה היא השתקפות של המסע שלכם, ועל ידי החדרת נגיעות אישיות ורגעים אינטימיים, תוכלו ליצור זכרונות יקרים שנמשכים לכל החיים.

מאמרים
נוספים