ברית מילה: איך לבחור מוהל?

תאריך

ברית מילה היא אירוע מלחיץ. בדרך כלל בפעם הראשונה שאנו עושים ברית, אנחנו לא מכירים את התהליך, ומכירים אותו רק מידידים או קרובי משפחה. אז בין סגירת אולם אירועים, שכירת קייטרינג והשכרת ציוד לאירוע, עלינו גם לדעת איך לבחור את המוהל המתאים, שיעשה את העבודה במקצועיות וברגישות הנדרשת?

קודם כל – נבין קצת מה זה ברית מילה:

מצוות ברית המילה היא מצווה מיוחדת ובסיסית מאוד ביהדות. במצווה זו קובע הבורא כי עלינו למול כל זכר יהודי ביום השמיני ללידתו. ברית המילה עצמה מבוצעת על ידי מוהל מוסמך ומקצועי בתחומו, והיא מגיעה כחלק מ"סעודת מצווה" חגיגית, שבה חוגגים את בואו של התינוק הצעיר בבריתו של אברהם אבינו. את מצוות הברית עצמה יש לבצע מבעוד יום, לפני השקיעה, והסעודה שאחריו יכולה לגלוש גם לשעות הערב.

האם מוהל צריך רישיון?

בוודאי! כל מוהל צריך לקבל רישיון והסמכה מהוועדה הבין משרדית להסמכה ולפיקוח על המוהלים (המורכבת מאנשי מקצוע ממשרד הבריאות ומהרבנות הראשית לישראל). על מנת לקבל רישיון לבצע ברית מילה מטעם הרבנות הראשית, כל מוהל עובר תהליך הסמכה שכולל מבחן בהלכה, מבחן רפואי רלוונטי (עצירת דימום, סטריליזציה ועזרה ראשונה) ומבחן מעשי.

איך אני יודע אם המוהל מקצועי?

הדרך הכי טובה לבחור מוהל היא אותה דרך שבה אתם בוחרים קבלן ומוסכניק – המלצות. המלצות של חברים ומשפחה יחסכו לכם הרבה כאבי ראש, ותוכלו לשאול אותם האם המוהל היה נחמד לאורך כל התהליך ועד כמה מקצועי ומשרה רוגע הוא היה.

כמו כן, לצערינו, ישנם מוהלים "חאפרים", שמבצעים בריתות ללא רישיון וללא פיקוח, ועלולים להביא את התינוק למצב של סכנת חיים ממש. בשל כך, חשוב מאוד לוודא שהמוהל שאתם יוצרים איתו קשר הוא אכן בעל רישיון, ומופיע ברשימת המוהלים המוסמכים שבאתר הרשמי של משרד הבריאות והרבנות הראשית לישראל. גם אם הוא חבר שלכם, וגם אם ידיד שלכם המליץ עליו מאוד – אל תקחו סיכון בדבר רגיש כל כך, ואל תפנו למוהל שאינו רשמי ומוסמך.

המוהל צריך להרגיע אתכם!

מוהל מקצועי ייצור קשר עם ההורים לפחת יממה לפני קיום הברית, יבדוק האם מצבו הרפואי של התינוק מאפשר את קיומו של תהליך ברית המילה, יעניק להורים הסברים מפורטים על כל שלבי ברית המילה וימסור להם דרך ליצור איתו קשר בכל שעה משעות היממה, גם ובמיוחד לאחרי הברית.

איך המוהל יידע שהילד בריא ומוכן לברית?

הסיבה הנפוצה ביותר לדחיית ברית מילה היא כאשר התינוק חולה בצהבת, ויש להמתין עד שתחלוף. כמו כן, אם התינוק נולד במשקל נמוך מאוד ייתכן שהמוהל יקבע כי יש לדחות את הברית. המוהל צריך להגיע לבחון את התינוק בעצמו ביום הקודם לברית, יעיין לעיתים בטופס השחרור מבית החולים ויבדוק את הרפלקסים והשרירים של התינוק.

אם אתם רוצים להוריד חלק מכאב הראש של ארגון ברית המילה, פנו ל'יהלום – השכרת ציוד לאירועים', ותמצאו את כל מה שצריך לאירוע ברית מילה תחת קורת גג אחת.

מאמרים
נוספים